Internetleverantören AllTele – gör om, gör rätt!

Vi börjar vara jävligt less Internetleverantören AllTele då vi nu ska debiteras retroaktivt på en kostnad som AllTele glömt av att lägga in. Dessutom på en uppkoppling vi förlorat gång på gång ner från 100Mbit/s till 10Mbit/s. Senaste gången var förra veckan och vi vet inte hur länge vi haft 10Mbit/s. Det är INTE upp till vi som kund hos leverantören att hålla reda på vare sig att vi har rätt uppkoppling varje vecka och att upptäcka misstag som dom gör.

Att dom inte ens kan stava till ”nätavgift” utan skriver ”näravgift” är också komiskt. Ena jälva amatörer verkar det vara. Har haft krångel sedan förra hösten efter AllTele övertog nätet. Då och då hoppar uppkopplingen över till grannens adress och då åker vår bredbandshastighet ner. Tur att det finns en vettig person och tillika bekant på ett annat företag, Skellefteå Kraft, som fixar detta åt oss. Han gjorde ett script som kördes manuellt för att hålla igång vår uppkoppling mot 100Mbit/s. Alltså INTE leverantören AllTele som ordnade detta utan jag som privatperson med kontakt på ett annat företag.

Vi felanmälde detta med uppkopplingen flera gånger. När vi var på väg in till Skellefteå ringde jag till AllTele och sa att jag var less och skulle in till den gamla leverantören Skellefteå Kraft och slå näven i bordet för att AllTele inte skötte sig. När jag stod och pratade med min vän på SkeKraft som jobbar där med just Internet och uppkopplingarna så berättade han att en felanmälan hamnade i hans inkorg. Den första han fått angående vårt problem. Det var FJÄRDE gången jag anmält felet…

Med ett samtal till SKITFÖRETAGET AllTele så kunde dom INTE göra något åt detta att vi inte haft rätt uppkoppling sedan i SEPTEMBER då dom tog över d. ”Ni har rätt uppkoppling sedan den 5: mars 2010” sade dom. Sen att dom vill debitera oss för en fullt fungerande 100Mbit/s uppkoppling som strulat trots flertalet felanmälningar är ett sätt för AllTele att säga ”tror du vi bryr oss om dig, kundjävel?”.